zondag 26 april 2015

Grauwe Klauwier

Toen we uiteindelijk in 2009 ons huisje hadden gevonden, waren we vooral verkocht door de prachtige fruitgaard en het uitzicht over de vallei. In zo'n omgeving wist ik zeker dat ik veel vogels zou treffen. En ja, terwijl wij nog aan klussen waren ontdekte ik de eerste tuinvogels. Een haag vol mussen, een nest spreeuwen, een nest van de gekraagde roodstaart op het terras!. Kneu, zwartkop, middelste en de grote bonte specht, vliegenvanger... En telkens weer de roep van de wielewaal, maar het zou nog lang duren voor ik die door verrekijker zou zien. Een vaste bezoeker vanaf dag 1 is ook de grauwe klauwier. Rare naam voor zo'n mooie vogel. Maar een rare vogel is het ook wel weer. Want hij spiest zijn prooien aan takken en dorens! Brr. die heb ik gelukkig nog niet ontdekt. Deze klauwier vindt bij ons vooral boomkikkers denk ik, want die hoor je tegen het vallen van de avond luid hun keel opzetten.

Grauwe Klauwier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten